איך להפחית מתח וחרדה בדרכים טבעיות?

שתי דרכים טבעיות ופשוטות להפחתת לחץ, מתח וחרדה בגוף ובחיים

כשהבנתי שהרבה מהסימפטומים שמפריעים לי בגוף ובחיים הם תוצאה של המתח שבתוכי, היה לי ברור שיש משהו בתוכי, בגישה שלי לדברים שקורים, למה שאני רואה ומרגישה, שיוצר את המתח הזה. הבנתי שזו עוד הזדמנות בשבילי לקחת אחריות על החיים שלי, לשנות ולשפר אותם.

אני לא אוהבת להתמודד, אז כדי שלא אצטרך להתמודד אני מחפשת דרכים כדי לשנות את התגובה שלי, או את המציאות.
נקטתי בשתי אסטרטגיות כדי להפחית ולפוגג את המתח שבתוכי.
הראשונה, למצוא את מקור המתח, להבין למה התגובה שלי אליו היא מתח, להכיר אותו ואת עצמי ולשנות את התגובה, לשנות את עצמי.
השנייה, ליצור לעצמי מרחבים וזמנים שבהם אוכל לחוות מקסימום שלווה. שתיהן דרכים טבעיות להפחתת הלחץ, המתח והחרדה שבתוכי.

הדרך הראשונה היא אפילו מדעית וריאלית, פשוטה וטבעית.
למתח שבי יש סיבה, אמצא את הסיבה, אשנה אותה ואפחית את המתח.
נשמע פשוט וקל, אבל זה לא פשוט בכלל.
החיפוש מאתגר, אני נעזרת במטפלים שונים. זה מזרז את קבלת התשובות. אני מוצאת את עצמי דוחה פגישות. דחיינות היא סימן לפחד, כי בדרך אני מוצאת דברים שהסתרתי מעצמי במשך שנים הרבה, ומצד שני, זו הזדמנות להיות אמיצה!
זוהי דרך ישירה ובלי משחקים וחומרים מיותרים. טבעית.

צילום: סמדר ניר
צילום: סמדר ניר

בכל פעם שאני מוצפת זיעה, היא הזדמנות לחקור ולגלות. לתפוס את מה שלפני רגע עבר לי בראש שלי. זה כל כך מהיר שלרוב אני בכלל לא מצליחה אפילו לתפוס לו את הזנב,
לכן חשובה ההתמדה, בכל פעם אני מתקרבת ללשים יד על הזנב, כי לאט לאט אני מתקרבת למחשבות הכמוסות שלי, ולהבין דרכן את עצמי.

בדרך הזו אני לומדת להכיר את עצמי, פוגשת כאב ופגיעות. הדרך הזו משנה אותי, היא מביאה הבנה, חמלה וסליחה אל המקומות הכואבים שאני פוגשת בתוכי. ההסתכלות החדשה שלי על המקומות, הזיכרונות שיוצרים בי עכשיו מתח, תשנה את הרגשות שעולים בי בכל פעם שמשהו, אפילו עמוק ולא-מודע, נזכר בהם, ויוצר סימפטום לא נוח. השינוי יצור תגובה ורגשות אחרים, הסימפטומים יפחתו, ואחר-כך ייעלמו.

אחרי חקירה של כמה חודשים אני יודעת שהמתח הזה לא נוצר אתמול, השורשים שלו נעוצים עמוק, אולי אפילו בתחילת החיים שלי. עכשיו יש לי משאבים להקשיב ומקום שבו יש מתח, להביא הבנה במקום המלחמה, להביא שלווה, ואולי אפילו שלום.

כל סימפטום של מתח הוא בשבילי סימן דרך, ואפשרות לשינוי.

הדרך השנייה, מרחבים וזמנים לחוות רוגע ושלווה.
הדרך הזו היא דרך בטבע, שביל בטבע.
אני קוראת לה טיולי פליאה.

מה זה טיול פליאה?

טיול שקט, עם הליכה מועטה ומונחית שעוזרת לי להתחבר לקצב של הטבע סביבי, לראות אותו טוב יותר ומקרוב יותר, להרגיש בו נוח. ‘המטרה’ של טיול פליאה היא להיות. להבדיל מטיול של ללכת לראות, בטיול פליאה אני באה אל הטבע, להנות ממנו.
טיול פליאה בן שעתיים הוא מצוין! אבל גם 5 ו 10 דקות עושות הבדל ברמת המתח והחרדה שבנו.
כשאני חוזרת הביתה מטיול פליאה אני כל כך שמחה.
פעם אחת יצאתי לטבע אחרי כמה ימים שהרגשתי די-רע, רק הגעתי אל השביל שבחורש ונעלמה ממני ההרגשה הרעה. כן, הטבע מרפא, זה לא חדש.
הקצב של טיול הפליאה הוא קצב הבריא בשבילי. עכשיו כשכבר יותר מחודש כל העולם האט מאוד את מהלכיו, הרבה יותר קל לי, המהירות, החיפזון, שפע האפשרויות העיקו והכבידו עלי. רציתי לחיות בקצב אחר אבל לא הצלחתי להתנתק מהקצב של העולם שסביבי.
אני שמחה שהעולם האט, אני יודעת שהקצב האיטי יותר טוב ובריא להרבה אחרים מלבדי.
הלוואי שאוכל לשמור על משהו ממנו, הלוואי שכל העולם ישמור.

טיולי פליאה זה התרגום שלי ל Forest Bathing האמריקאי, ולשנרין-יוקו היפני.
ביפן בארצות הברית ממש חוקרים ומודדים את ההשפעה שלהם על רמות המתח שלנו, על הבריאות שלנו. והיא גבוהה. נחמד שיש הוכחה וצידוק מדעיים, אבל לא הייתי הולכת לטיולי פליאה אם לא הייתי נהנית מהם בעצמי.

להוספת פליאה ליום יום שלך, ולהאטת הקצב,

הכנתי סדרת סרטונים קצרה. 
תוכלו לקבל אותה, ולתרגל פליאה כדי להוסיף יופי,
שלווה ובריאות גם ליום יום ולחיים בכלל.
לקבלת סדרת הסרטונים,
היכנסו לקישור ל http://bit.ly/pliaa

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *